ΒΑΣΗ ΜΕ ΑΓΑΛΜΑ

Ζωγραφική Τοίχου Οδοντιατρείου

by ΑΝΝΑ ΚΑΝΑΤΑ
842 ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Συνεχίζοντας τη σύνθεση του κεντρικού τοίχου -αυτού του μοναδικού στο είδος του οδοντιατρείου και κέντρου αισθητικής- με θέμα ΠΥΛΗ ΜΕ ΑΓΑΛΜΑΤΑ,  και ακολουθώντας πάντα το είδο ύφος και στυλ, ζωγράφισα στην κολώνα μεταξύ των δύο μεγάλων τζαμαριών, μιά χρυσοποίκιλτη βάση με έναν μαρμάρινο ανδρικό κορμό, που κρατάει ένα καλάθι με φρούτα.

Στα δοκάρια αριστερά κι δεξιά της κολώνας συνέχισα την “μαρμάρινη επένδυση” και ο διάκοσμος εμπλουτίστηκε με ανθικά μοτίβα με γιρλάντες.

 

Η σύνθεση αποτελείται από έναν συνδυασμό τοιχείων από δύο εκπληκτικά δείγματα μπαρόκ–ροκοκό τοιχογραφιών, πιθανόν από το 17ο–18ο αιώνα. 

Η πρώτη -από την οποία πηρα την βάση του αγάλματος και τις γιρλάντες- βρίσκεται στο Palazzo Nuzzi του Orte, στην περιφέρεια Lazio της Ιταλίας. Ζωγραφιστές παραστάσεις (trompe-l’œil) με γυναικείες μορφές που κρατούν καλάθια με λουλούδια, όπου οι μορφές είναι ζωγραφισμένες σαν γλυπτά.

Η δεύτερη, είναι μια τοιχογραφία επίσης τύπου trompe-l’œil, που αναπαριστά έναν άνδρα, ζωγραφισμένο με ένα τρόπο που θυμίζει γλυπτό και σηκώνει ένα καλάθι γεμάτο φρούτα – σύμβολο αφθονίας, πλούτου και ζωής. Τεχνική του baroque illusionism, σε κλασική στάση “δύναμης – υπομονής”, τυπική αναφορά στον μύθο του Άτλαντα που κρατούσε τον ουρανό. 

 

Πληροφορίες Έργου

  • Περιοχή: Χαϊδάρι
  • Διαστάσεις: 7,00μ x 3,20μ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
__________

 

Αφορά όλα τα έργα που έχουν ζωγραφιστεί από την ζωγράφο και φέρουν την υπογραφή της, είτε βρίσκονται σε ιδιωτικούς είτε σε δημόσιους χώρους:

 

"Η πνευματική ιδιοκτησία αποκτάται χωρίς καμία διατύπωση και χωρίς την ανάγκη ρήτρας απαγορευτικής των προσβολών της. Επισημαίνεται πάντως ότι κατά τον Ν. 2121/1993, οποιαδήποτε τροποποίηση, αλλοίωση, παραμόρφωση του έργου χωρίς την ρητή συναίνεση του δημιουργού συνιστά παραβίαση του ηθικού δικαιώματος του πνευματικού δημιουργού και επιφέρει αστικές και ποινικές κυρώσεις."

 

Πρέπει να διευκρινίσω πως ο τοίχος ο οποίος ζωγραφίζεται φυσικά και δεν ανήκει στον ζωγράφο, αλλά στον ιδιοκτήτη του, ο οποίος έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να τον βάψει καλύπτοντας το έργο ή και να καλέσει άλλο ζωγράφο για να ζωγραφίσει ένα άλλο θέμα ή και το ίδιο με το προηγούμενο, αλλά εκ νέου και με δικό του σχέδιο.

 

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον νόμο Ν. 2121/1993 περί πνευματικών δικαιωμάτων και πνευματικής ιδιοκτησίας μπορείτε να διαβάσετε εδώ